screengrab notorious big - juicy

IMANI OVER hiphop’s fascinatie voor overleden rappers

Verzuz.
Van alle dingen die zijn voortgekomen uit de pandemie, is Verzuz mijn favoriet. Vrijwel elke battle is pure nostalgie. Dit begon ooit als een vriendschappelijke battle via Instagram met als doel de mensen thuis te vermaken, since we’re all inside, de carrières van artiesten te vieren en vergeten parels weer eens te horen.

Dit concept is inmiddels uitgegroeid tot een fenomeen dat miljoenen kijkers trekt. Uiteraard zien bedrijven hier geld in en willen zij dit sponsoren. In ruil daarvoor willen ze dat hun producten ook wat screentime krijgen. Niet alleen de sponsors profiteren van van het succes, ook de artiesten die meedoen: ze bestormen en domineren weer verschillende hitlijsten, omdat ze weer worden gestreamd. Streams zorgen zorgen op hun beurt weer voor geld in het laatje.


Je girl was fan. I was all here for it, until it was brought to my attention dat Swizz Beatz en Timbaland, de oprichters van Verzuz, eraan denken om een Biggie versus Tupac te organiseren. Wat voor nonsens is dit? Wanneer laten wij hen die zijn heengegaan eens een keertje met rust?

MONEY, GELD, DINERO, MULA, CHEESE
Vrijwel elk jaar komt er wel een film of een serie uit rondom de dood van Tupac en Biggie. Ik zou niet weten waarom je telkens dezelfde film maakt met een acteur die alleen als je je ogen dicht doet wat heeft van ze. We weten allemaal hoe het verhaal eindigt. What’s the point? I’ll tell you, money.

Als Tupac’s doppelgänger niet in iemands film aan het spelen is, dan is Tupac’s hologram “having a gangsta party” op iemand’s festival. Als Tupac’s hologram niet op iemands festival is, dan is Tupac’s stem op een track met een verse dat nooit het daglicht heeft gezien. Motivatie achter dit alles? Money.

Iedereen weet dat de fanbase van zowel Biggie als Pac enorm is. Dus elk project dat een (passieve) bijdrage heeft van de twee wordt gekocht, beluisterd en bekeken. Hier wordt uiteraard aan verdiend. Het geld dat wordt verdiend, gaat niet volledig naar de familie van de overledene, want hey: zij die het project hebben gemaakt, moeten natuurlijk ook betaald worden.

REST IN PEACE?
Nu er eindelijk wat rust is en al die remakes en stunts eindelijk iets van het verleden zijn en het lijkt alsof ze eindelijk hun welverdiende rust krijgen, willen jullie ze nu weer storen om ze in Verzuz te gooien? Ik ben jullie zat.

Iedereen schreeuwt “Rest In Peace”, maar jullie geven ze allesbehalve peace.
Of rest.

Hoe zien jullie deze Verzuz voor je? De camera gericht op twee posters en een Spotify playlist dat afwisselend tracks van ze afspeelt? Niet alleen dat, sowieso komen de sponsors ook weer langs om een graantje mee te pikken in an opportunity to make a profit off of the deceased. Omdat, zoals ik al eerder aangaf, Verzuz is niet langer slechts iets om ons te entertainen, maar hier zit nu ook geld in.

CANCELED?
Is this me canceling Verzuz? Absoluut niet. Sowieso zie je mij om 01:00 ‘s nachts nog in de comments van een Verzuz met “YAAS THIS IS MY SHIT!”. “Cancel” ik een Verzuz van twee artiesten die niet in staat zijn om hier de vruchten van te plukken? Jazeker.

Timbaland, Swizz, if y’all happen to see this: lieb ding sma.
Grantangi.

SHARE

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

screengrab notorious big - juicy

IMANI OVER hiphop’s fascinatie voor overleden rappers

Van alle dingen die zijn voortgekomen uit de pandemie, is Verzuz mijn favoriet. Vrijwel elke battle is pure nostalgie. Je girl was fan. I was all here for it, until it was brought to my attention dat Swizz Beatz en Timbaland, de oprichters van Verzuz, eraan denken om een Biggie versus Tupac te organiseren. Wanneer laten wij hen die zijn heengegaan eens een keertje met rust?

LEES VERDER »
IMANI OVER rappers als onze saviors

IMANI OVER rappers als onze saviors

Artiesten worden aanbeden. De hemel in geprezen. Verafgood zelfs. Alles wat ze doen wordt door de media op de voet gevolgd. Elke misstap wordt vergroot en gedeeld met het publiek. Zeker als het gaat om hoe ze bewegen in tijden van nood. Let me say one thing: these rappers ain’t gonna save us and quite frankly… it’s not their job to do so. Hear me out.

LEES VERDER »

OOK LEUK

IMANI REVIEWT Pusha T ‘It’s Almost Dry’

Met éen van de sterkste marketingstrategieën van dit jaar: Sick ass single “Diet Coke” met de “Flava In Ya Ear” homage, een dikke distrack in samenwerking met Arby’s naar Mc Donald’s (Mc Donald’s, give the man his money!) en een listening party aka “Cokechella” tijdens Coachella – it’s only right that I get back in my review bag.

LEES VERDER »
screengrab notorious big - juicy

IMANI OVER hiphop’s fascinatie voor overleden rappers

Van alle dingen die zijn voortgekomen uit de pandemie, is Verzuz mijn favoriet. Vrijwel elke battle is pure nostalgie. Je girl was fan. I was all here for it, until it was brought to my attention dat Swizz Beatz en Timbaland, de oprichters van Verzuz, eraan denken om een Biggie versus Tupac te organiseren. Wanneer laten wij hen die zijn heengegaan eens een keertje met rust?

LEES VERDER »
IMANI REVIEWT Big Sean Detroit 2

IMANI REVIEWT Big Sean ‘Detroit 2’

Ik kan mij niet de laatste keer herinneren dat ik een album heb beluisterd, with more than 12 songs, without skipping a song or getting bored. Big Sean made it happen though! Detroit 2 is in a league of its own. Man, maybe album of the year?

LEES VERDER »
IMANI SIGOURNEY © 2020