“Cultural commentator, hiphopjournalist en storyteller. Met haar platform geeft ze haar ongezouten mening over alles betreffende the culture.”
Als kind geboren in 1996, was mijn introductie tot hiphop in een vrij laat stadium: hiphop bestond al ruim twintig jaar en was niet langer underground, maar sterk gecommercialiseerd. Mijn broer was diegene die mij introduceerde tot de cultuur. Nadat ik uit school kwam, werd ik altijd verwelkomd met producties van Timbaland, The Neptunes en Ryan Leslie.
Gedurende deze tijd was rap behoorlijk verzadigd en monotoon – elke rapper had dezelfde verhaallijn en uitstraling. Dit is waar mijn liefde voor Kanye West – my favorite rapper of all time and favorite subject to talk about – vandaan komt. Een jonge rapper met een polo en een rugzak in een spel dat voornamelijk wordt gedomineerd door gespierde rappers die durags en NBA-jerseys dragen, versierd met dure, verblindende sieraden – of, in zeldzame gevallen, een wit pleister op de linkerwang.
Tot die tijd was mijn hiphopkennis gelimiteerd tot de vete tussen Biggie en Tupac en Kanye West’s biografie. Het was Mr. West die mijn fascinatie voor rap veranderde in een passie voor rap en hiphop als geheel. Sindsdien heb ik actief en uitgebreid hiphop bestudeerd. Not gonna lie, het was deels voor mezelf, maar ook om hoge ogen te gooien in discussies. Elke hiphopdocumentaire werd bekeken, bol.com en de bibliotheek werd afgezocht naar boeken over hiphop. You name it, I probably read it. Deze zelfstudie is zo’n mooie reis geweest, ik heb een nieuwe liefde voor de cultuur gevonden – nu met de uitgebreide kennis om dit allemaal te ondersteunen. Met dit platform probeer ik alle facetten van de cultuur te belichten, the good and the bad, en mijn liefde voor de cultuur over te brengen.
Hiphop is poëzie.
Hiphop is een politiek standpunt.
Hiphop is een ontsnapping.
Hiphop is een beweging.
Hiphop is een viering
Hiphop is the culture.